28. srpna 2017

Výstup na Sandia Mountains

Opět po roce v USA v Albuerque v Novém Mexiku a po pracovním týdnu aspon kousek času na výlet. Tak co takhle vylézt na kopec nad městem? Však má jen 3300 m :-)  Převýšení je 1300 m , autem lze dojet do výšky cca 2100  m. Výstup měší asi 12 km po cestě La Luz Trail.



Cestou potkávám tuhle nádherně rozestavěnou "bytovku" :-) Cihel tu moc nemají, ale dřeva asi spoustu. Fakty je to celé dřevěné ! Věnuji Jardovi a celému Dřevotvařímu týmu. 


 Auto je zaparkované, začíná stoupání nahoru....


Američani na výstupy moc nejsou a tak si nahoru postavili lanovku a dokonce i silnici. Já jdu ale pěšky, lanovkou se možná svezu až dolů.


No... stoupáni ještě ani pořádne nezačalo a já už jsem nějak udýchaný.... čím to bude? No určitě tou nadmořskou výškou, však fyzičku mám přeci výbornou....


Pauza. Už fakt nemůžu..... došel mě dokonce i ten pán na fotce. Dáme se dořeči. Je mu 69 let. Prý tuto trasu chodí nahoru 3x týdně a pod kopec dojel na kole asi 15km od svého domu ..... Nabízí mě, že mi ukáže pár zkratek a starou cestu nahoru která má méně serpentýn. A   prý na mě počká když budu udýchaný.... :-) Cíl je tam nahoře jak jsou ty antény. Už jen kousek :-)



Zatím stačím, možná to bude tím že se musíme hodně zastavovat a fotit :-) Také pomáhá často pít :-) Prostě cokoliv jen abych se mohl nachvíli zastavit a popadnout dech. Příroda se také pomalu mění, s výškou ubývá kaktusů a přibývá stromů...


.... a stromů :-)


 Hurá !!!! Jsme nahoře ! Výstup trval přes 4 hodiny. Nohy bolí. Dáváme si oběd a já jdu ještě 3 km na lanovku a jedu dolů lanovkou. A 69 letý důchodce? Po rozloučení se mnou jde dolů pěšky. A až sleze dolů tak pak ještě pojede 15 km na kole zpět domů .... :-) A za dva dny to jde celé znova .... :-)



Žádné komentáře: