3. dubna 2012

Grand Canonem dolu a nahoru

08:30, Grand Canon, nahoře na jeho okraji. Teplota kolem 15 stupňů. Začínáme klesat dolů na dno kaňonu k řece Colorado.

9:00 - Výhledy jsou fantastické, počasí skvělé :-) Jak klesáme níž a níž, čím dál víc se otepluje.

9:30 - Potkáváme Čipa, a později i jeho kámpoše Dejla.

10:15 -pořád klesáme. Kolena začínají bolet... Stromy, které byly nahoře na okraji kaňonu, střídá pouštní květena.

11:00 - Poprvé vidíme řeku :-) Krásný podhled :-) A taky děsivý - až tak dolů jdeme....

11:30 - Je neuvěřitelné že i takovéhle pustině a červené skalnaté hlíně něco roste a dokonce kvete... Pramen není na téhle cestě žádný, všechnu vodu si neseme na zádech.

12:30 - Konečně dole :-) Sklesali jsme 1350 metrů. Kolena bolí moc a moc..... 32 stupňů, sluníčko pálí. Voda je ale ledová, dá se v ní vydržet jen pár desítek sekund. Coloredo je takový průtokový mrazák...

13:00 - Vyrážíme na cestu zpět. Zpátky nahoru, ale jinou cestou. Je hic, sluníčko pálí, ve vzduchu ani vánek, skály rozpálené. Stoupáme nahoru, funíme... Ta malá čárka na fotce níž je cesta, po které jdeme nahoru...

15:00 - Sláva :-) Ochladilo se :-) Vystoupali jsme skoro čtvrtinu a vzduch už je hladnější, navíc fouká a v kaňonu je i pramen a voda. Zelená tráva, kvetoucí keře. Kvetoucí kaňon :-)

16:30 - UUUUÁÁÁÁÁÁ

18:30 -Konečně zpátky nahoře :-) Nohy bolí, tep 160 za minutu :-) Kaňon pokořen :-) Zapadá slunce, nádhera :-)