23. srpna 2007

Vzhůru na óbrovskou hóru

Hodinu cesty od Hirošimy je národní park Setonakai. Moře a spousta ostrovů. Malých, větších i úplně velkých :-)


Takže honem se nalodit na loď, zamávat pevnině a rackům, nechytit mořskou nemoc a už vás vítá vstupní brána tori na ostrově Miya-jima :-) Co jiného by mohlo ležet na břehu ostrova, než chrám :-) A co jiného musí být před chrámem než vstupní brána. No jo, ale jak to vyřešit, když chrám leží na břehu jezera? No jedině ji postavit ve vodě… a jelikož v Japonsku není nic nemožného, tak na Miya-jimě mají fakt plavající tori bránu :-)


No vlastně, jestli je brána plavající nebo ne, to záleží na přílivu a odlivu. Když jsem se na Miya-jimě vylodil, začínal zrovna odliv a brána byla plavající. Než jsem si stihl prohlídnout pobřeží ostrova a chrám, bylo možné vykasat nohavice a dobrodit se mořem až k bráně :-) Že bylo velké teplo a dusno, to snad nebudu ani dodávat. U vody bylo ale příjemně a vál svěží mořský vánek. Den utíkal příjemným plážovým nicneděláním. Až do čtvrté hodiny odpolední.


Nejvyšší vrchol ostrova se jmenuje Misen. Má závratnou výšku 540 m a nabízí pohled na moře a okolní ostrovy. Zdá se vám výška 540m málo? Tak si zkuste vylézt na takový kopec, když je 35 stupňů… :-)


Já to zkusil. Dá se to. Po cestě nahoru sice naplníte nejeden potok a jezero vlastním potem, ale pohled z vrchu stojí za to :-) Pěti-kilometrovou cestu do kopce jsem zvládl za dvě a půl hodiny a připadal jsem si, jako kdybych vylezl na Everest. Únava obrovská. Na rozdíl od turisty docela zaplněné Miya-jimy jsem potkal za celou dobu jen 5 lidí, asi to všichni vzdají už dole:-) Na vrcholu Misenu jsem však zjistil, že tam ze zdola vede lanovka…bez komentáře…. :-)


Kromě rozhledu na okolní ostrovy, moře a Hiroshimu v dáli, se na Misenu vyskytuje taky stádo opic. Opice jsem nenašel, zato jsem objevil malou anglicky psanou celku se sdělením, že opice už to na Misenu dneska přestalo bavit a přeplavali na jiný ostrov:-) Slunce pomalu zapadalo za okolní kopce, tak honem šup zpátky dolů do přístavu, naposled se pokochat nočně nasvícenou tori bránou a chytit večerní loď zpět.

Žádné komentáře: